En dag hos oss

Vår dag börjar klockan 7.00 då förskolan öppnar. Oftast väljer vi att öppna nere men det händer att vi håller till på ovanvåningen oxå.

När klockan blir 7,30 har barnen gått till sin respektive våning och frukosten serveras hos Pärlorna för dom som behöver. Kommer man senare eller har ätit frukost hemma går man till barngrupp och pedagoger som håller till i andra rum på avdelningarna.

Cirka 9.30 samlar vi barnen i deras respektive grupper där de äter frukt och har samling. Samlingarna är olika från dag till dag och har olika inriktningar beroende på grupp och tema.

Klockan 11.30 serveras lunch som kommer levererat från Hälsomatlådan.. De har egna kockar och kostrådgivare som ser till att maten är så hälsosam som möjligt.

Ca 12.00, när barnen ätit upp, går de minsta och lägger sig, gärna i egna vagnar utomhus, för att sova medans de andra barnen delas in i två grupper och har stor vila där vi läser sagor, ser film, läser flanosagor eller lyssnar på ljudböcker.

Klockan 14.15 serverar vi mellanmål, där det erbjuds mackor, knäckebröd med olika pålägg, smoothie eller fil/yoghurt med flingor.

Strax efter mellanmålet slås alla grupper tillsammans under fri lek fram tills förskolan stänger 17.00.

Då vi är en liten förskola arbetar alla pedagoger med alla barn någongång under dagen. Detta skapar även en trygghet för barnen som blir lämnade på morgonen till någon annan än sina pedagoger på sin avdelning.